ghb-landskab.dk

Det personlige og visuelle i fokus

Opgaven: Udvikling af visuelt kommunikerende web til GHB Landskabsarkitekter.

Da GHB Landskabsarkitekter har en stærk tradition for at dokumentere sine projekter med et godt og personligt billedmateriale, og for at imødegå deres ønske om at fremstå mere visuelt kommunikerende på deres web, valgte vi at genbruge deres eksisterende materiale sådan, at alle projekter er præsenteret ved billeder og personreference. GHB betragter sig selv som “en familie” og vil gerne udtrykke dette personlige engagement, når de forpligter sig til en opgave.

Særligt er at man fra forsiden kan gå både til en case enter via projekt og/eller medarbejder – og at alle projekter henviser til de medarbejdere, som har haft en central rolle i udførslen af projektet, hvilket bidrager til kundens ønske om at personliggøre alle cases. En del at det personlige folder sig også ud i brug af sociale medier, og derfor er Facebook også integreret fra forsiden. Tekstbeskrivelserne lægger sig som et lag oven på billedet, som man kan tænde og slukke, mens man bladrer i billederne.

At kunne genbruge alt indhold fra sitet til materiale til prækvalificering, konkurrencer mv. er også en funktion, som kunden prioriterer i forbindelse med udviklingen af sitet. Derfor kan de fra administrationsmodulet generere alle projekter som en PDF, hvilket betyder, at alt indhold på hjemmesiden kan genbruges og nemt kan skræddersyes til special udførte portfolios.

GHB-landskab.dk