Brugeren er en central figur i vores digitaliseret samfund. Det er en rolle, som vi alle er tvunget til at spille i flere og flere situationer, når det handler om adgang og kontrol til diverse tjenester, men det er også en rolle som har potentiel heltestatus, fordi vi som brugere kan påvirke vores verden på en måde, der tidligere kun var muligt for de få. I det følgende kommer syv noter omkring filmbrugeren. Læs mere
Det er tirsdag eftermiddag. Vi er en lille gruppe, der er mødt op til tweetup på Statens Museum for Kunst. Med vores smartphones i hånden skal vi kigge på malerier. Museumsinspektør Merete Sanderhoff, en af hovedkrafterne bag projektet hintme.dk, har arrangeret denne tweetup med fokus på bipersoner i kunsten #artbystanders. Læs mere
Biografens rum er en konstruktion designet til den klassiske filmoplevelse. Her forsvinder publikum ind i filmens univers og efterlader deres kroppe siddende nede i mørket i den bløde stol. Men hvad sker der, når vi skifter biografens rum ud med museets rum? Læs mere
I 1997 udførte vi en brugertest med nogle pensionister, der ikke var vant til at håndterer en computer. Det tog 3 dage for dem at lære at bruge en mus og navigerer med den. Men da de havde fået det lært og samtidigt havde forstået ideen med at afsøge skærmbilledet for hotspots fik vi skudt i skoen at produktet ikke var interaktivt nok. Hvem er brugeren? Læs mere